А тепер поговоримо про майбутню, дасть Бог, п’яту
гру Чемпіонату Городенківського району зі «Що? Де? Коли?». П’яту гру ми
плануємо провести 27 листопада 2011 року. «Точка збору» - актовий зал Будинку
Школяра.
Велике прохання до кожного з інтелектуалів – перестаньте
встидатись того, що Ви граєте в «Що? Де? Коли?» і не перетворюйте ВІП-Лігу на
таємне товариство. Повідомляйте всіх про те, де Ви граєте і коли відбувається
гра. Бо виявилось, що одна із команд просто банально не знала, що 4 гра
відбувалась 13 листопада…, а тому не з’явилась на гру. Команда, до речі, є
реальним претендентом на чемпіонство! Ну, принаймні, може потрапити до
фінальної сьомої гри у грудні.
Наступне, що потребує уваги - це підготовка
команд.
Кожна із команд продемонструвала протягом трьох
ігор чудову логіку, нетривіальність мислення і, навіть, почуття гумору. Тому, з
повною упевненістю можемо Вас назвати молодими та зрілими інтелектуалами. А от
четверта гра виявила слабку сторону практично всіх команд – не достатній рівень
ерудиції. Тобто, коли справа доходить до енциклопедичних знань – гра стає
млявою.
Вихід із цього становища тільки один – читати і ще
раз читати. Правда, не все підряд. Людина все одно не може все знати і все
запам’ятовувати. Але певні секрети у підготовці команд «Що? Де? Коли?» все ж є.
Дозволю собі поділитись деякими міркуваннями із цього приводу.
Спершу зніму пилюку із забутої Вами істини про те,
що гра «Що? Де? Коли?» командна гра.
Командна гра означає те, що Ви граєте не один, а Вас шестеро в команді (в
ідеалі звичайно). А якщо Вас аж шестеро, то для чого всім мати знання із однієї
і тієї ж галузі людського життя.
Тому, капітани команд, проаналізуйте, хто у Вашій команді за яку галузь
буде відповідати.
Можливо, комусь до вподоби література, хтось у захваті від Нобелевських
лауреатів, а хтось розуміється на музиці та живопису. Також, буде корисним
поставити відповідальних за окремі материки планети.
Наступний
крок до вдалої гри мало піддається логічному поясненню, а більше знаходиться в
площині підсвідомого. Тепер детальніше. Відповіді на запитання бувають двох
видів: ви знали відповідь на питання, бо воно містилось у Вашому досвіді, і
другий тип відповідей – ви дійшли до неї шляхом власних міркувань, так званої
«розкрутки» питання. Якраз другий тип відповідей пов'язаний із асоціативним
мисленням, коли задіяна наша права півкуля головного мозку.
Під час того, як зачитується питання у Вас
з’являються певні асоціації. І якщо Ви точно не знаєте відповіді, то у восьми
із десяти випадках правильною буде перша асоціація, яка прийшла Вам в голову.
Ну і ще трохи про способи тренування для гри «Що? Де?
Коли?».
Одним із дійових варіантів тренувати свої
креативні здібності є «гра у кольори». Потрібно, наприклад, згадати максимальну
кількість речей червоного кольору, зеленого і так далі.
Гарно розвиває творчі здібності та «розбиває стіни
шаблонного мислення» написання хоку.
Інші розвиваючі вправи можна пошукати тут…>>>
Далі буде…
|